• מרובע: סדרת חיסונים בגור ולאחר מכן אחת לשנה.
  • תולעי מעיים: כל 3-6 חודשים ובעת הצורך.

חיסוני חתולים

עם העליה ברמת המודעות לבריאות החתולים איתם אנו חיים, אנו מבינים היום כי כל חתול צריך להיות מחוסן. חלק מהחיסונים בעלי חשיבות גדולה למעבר בטוח של תקופת הגורות, אשר בלעדיהם החתלתולים חשופים למחלות מסוכנות וקטלניות. חלק מהחיסונים מקנים הגנה על החתול מפני מחלות בעלות פוטנציאל סיכון להדבקת בני אדם (=מחלות זואונוטיות). בנוסף קיימים טיפולים מונעים אשר אינם מוגדרים כחיסון, ומטרתם לפגוע בטפילים שונים. החתולים
חיסון מרובע

שמו של חיסון המרובע נובע מהיותו מחסן כנגד 4 מחלות. בין המחלות כנגדם מחסנים בחיסון המרובע מחלת הגורים המסוכנת חתלתלת הנגרמת ע"י וירוס "פנלויקופניה", הוירוסים "הרפס" ו"קליצי" וחיידק ה"קלמידופילה".

חיסון המרובע ניתן כסדרה של חיסונים בגיל גורות. פרוטוקול החיסונים משתנה על פי סוג החיסון, אך מטרתו היא לשפעל את מערכת החיסון בשלב המוקדם ביותר האפשרי בכדי למנוי הדבקות במחלות הנ"ל. הפרוטוקול באופן אידיאלי מתחיל בסביבות גיל 6-8 שבועות, מסתיים בגיל 12-14 שבועות ודורש בממוצע 3 חיסונים.

לאחר ביצוע סדרת החיסונים הראשונית חשוב לחזור על החיסון (בוסטר) אחת לשנה בכדי לשמר את רמת הנוגדנים ברמת אפקטיבית לאורך חיי החתול.

קיים גם חיסון משולש שאינו מכיל את חיידק הקלמידופילה.

וירוס הכלבת נחשב לאחד הוירוס הקטלניים והאכזריים ביותר הידועים לאדם. המחלה חשוכת מרפא מרגע שמתפרצת וחתול שחולה בה עובר סבל נוראי, תוך כדי נסיונות של הדבקה ע"י תקיפת בעלי חיים אחרים, המסתיים במותו.

חיסון הכלבת אינו מחוייב לביצוע בחתולים על פי חוק נכון להיום, אך מומלץ לביצוע בגלל התפשטות המחלה בישראל. לאחר מתן החיסון הראשוני בשנה הראשונה לחייו מומלץ לחסן את החתול אחת לשנה.

תולעי מעיים נפוצות בחתולים. תולעים מסויימות מועברות מחתולה לגוריה, חלקן מועברות מהסביבה וחלקן קשורות לנגיעות בפרעושים.

תולעי המעיים ניזונות מהאבות המזון אותן החתולים אוכלים ולכן פוגעות בספיגת המזון ועשויות לגרום לירידה במשקל. בנוסף התולעים במקרים רבים גורמות לשלשולים אשר יכולים להביא להתייבשות ולעתים צואה דמית.

בגלל הקשר הישיר של תולעי סרט לפרעושים, בכל חתול הנגוע בתולעים מומלץ לתת טיפול לפרעושים.

חלק מתולעי הסרט המופרשות על ידי חתולים יכולות להדביק בני אדם.